|
|
|
|
|
|
Azerbaijan Grand Prix 2022 | 12 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:45,476 | - | - | 21 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:45,603 | 0,127 | 0,127 | 21 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:45,810 | 0,334 | 0,207 | 25 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:46,012 | 0,536 | 0,202 | 22 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:46,571 | 1,095 | 0,559 | 22 |
6. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:46,667 | 1,191 | 0,096 | 21 |
7. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:46,696 | 1,220 | 0,029 | 25 |
8. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:46,705 | 1,229 | 0,009 | 24 |
9. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:46,830 | 1,354 | 0,125 | 25 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:46,917 | 1,441 | 0,087 | 21 |
11. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:47,691 | 2,215 | 0,774 | 19 |
12. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:47,847 | 2,371 | 0,156 | 24 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:47,946 | 2,470 | 0,099 | 24 |
14. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:47,970 | 2,494 | 0,024 | 22 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:48,078 | 2,602 | 0,108 | 22 |
16. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:48,222 | 2,746 | 0,144 | 24 |
17. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:48,419 | 2,943 | 0,197 | 22 |
18. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:48,810 | 3,334 | 0,391 | 22 |
19. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:50,921 | 5,445 | 2,111 | 7 |
20. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:58,332 | 12,856 | 7,411 | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:52,859 |
|
| Embed from Getty Images
Sergio Perez odnotował najlepszy rezultat podczas godzinnej sesji treningowej, otwierającej wyścigowy weekend Formuły 1 w Baku. Za kierowcą Red Bulla uplasowali się Charles Leclerc i Max Verstappen
Wietrzne popołudnie nie ułatwiało pracy zespołom, które chciały wykorzystać sesję na zebranie możliwie jak największego zapasu informacji o nowych częściach. W analizach technicznych najwięcej miejsca poświęcano konfiguracji tylnych skrzydeł, stanowiących istotny wyznacznik osiągów na obiekcie łączącym długie proste oraz ciasne i kręte sekcje.
Na pierwsze wyniki musieliśmy poczekać nieco ponad pięć minut. Max Verstappen uzyskał 1:48,574s. Drugi z zawodników Red Bulla – Sergio Perez, był o sekundę wolniejszy. Chwilę później nad torem zaczęły powiewać pierwsze w ten weekend żółte flagi, związane z wyciekiem wody, do którego doszło w bolidzie Micka Schumachera. Niemiec zatrzymał swojego Haasa w okolicach dwunastego zakrętu.
Po krótkiej akcji porządkowych kierowcy mogli powrócić do jazdy z pełną prędkością. Verstappen zszedł do poziomu 1:46,932s, mając za sobą Alonso, Pereza, Norrisa i Vettela. Podczas gdy większość ekip rozpoczynała realizację programu od przejazdów na pośredniej mieszance, w bolidach Ferrari znajdowały się twarde opony. Nie przeszkodziły one jednak Charlesowi Leclercowi w osiągnięciu konkurencyjnego – jak na ten etap sesji – czasu okrążenia. Monakijczyk tracił do Verstappena siedem setnych sekundy.
Niedługo po tym Lance Stroll uderzył prawym tylnym kołem o barierę Tecpro na wyjeździe z wirażu numer piętnaście. Kontakt nie był silny – Kanadyjczyk mógł samodzielnie powrócić do mechaników na dokładną kontrolę zawieszenia. Drugi z Kanadyjczyków – Nicholas Latifi, zatrzymał się w środkowym sektorze z powodu usterki technicznej.
Długie proste obiektu w Baku sprzyjały nasilaniu się zjawiska morświnowania. Podczas jazdy z wysoką prędkością odskakiwały nie tylko konstrukcje Mercedesa, ale także Ferrari. Aż tak poważnych problemów zdawał się nie mieć Red Bull.
Na półmetku sesji Verstappen legitymował się osiągnięciem na poziomie 1:46,477s. Drugi Perez był wolniejszy o 0,068s podczas gdy w przypadku Leclerca strata wynosiła już ponad pół sekundy. W czołowej dziesiątce próżno było szukać Lewisa Hamiltona czy George'a Russella. Karun Chandhok ze Sky informował, że w garażu Srebrnych Strzał trwają prace nad zmianą ustawień przedniego zawieszenia. „Nie jest to zbyt optymistyczny początek zajęć dla zespołu. Język ciała mechaników nie jest przesadnie optymistyczny” – opisywał były kierowca F1.
Tymczasem Verstappen błysnął wynikiem 1:35,810 na miękkich oponach. Chwilę później Perez uzyskał czas lepszy o trzy dziesiąte sekundy. Progres zaliczyli także zawodnicy Ferrari. Leclerc zbliżył się do P1 na nieco ponad 0,5s. Carlos Sainz był wolniejszy od zespołowego kolegi o dwie setne. Po zmianach tempo podkręcili reprezentanci Mercedesa – Hamilton wskoczył na szóste a Russell – dziewiąte miejsce. TOP10 zamykało nazwisko Lando Norrisa z McLarena. Jego kolega – Daniel Ricciardo, okupował wtedy osiemnastą lokatę, mając za sobą wyłącznie duet pechowców w osobach Latifiego i Schumachera.
W ostatniej części treningu Leclerc zredukował przewagę Pereza do 0,127s. W czołowej piątce znaleźli się także Verstappen, Sainz oraz Hamilton, który dalej narzekał na podbijanie na prostych. Od pozytywnego akcentu weekend w Baku rozpoczęli kierowcy AlphaTauri. Yuki Tsunoda zakończył FP1 z szóstym czasem, podczas gdy Gasly odnotował dziewiąty wynik, rozdzielając Fernando Alonso i Estebana Ocona z Alpine.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|