|
|
|
|
|
|
Azerbaijan Grand Prix 2022 | 12 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:43,170 | - | - | 18 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:43,240 | 0,070 | 0,070 | 19 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:43,449 | 0,279 | 0,209 | 14 |
4. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:43,596 | 0,426 | 0,147 | 19 |
5. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:44,418 | 1,248 | 0,822 | 13 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:44,476 | 1,306 | 0,058 | 19 |
7. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:44,491 | 1,321 | 0,015 | 21 |
8. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:44,573 | 1,403 | 0,082 | 17 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:44,685 | 1,515 | 0,112 | 15 |
10. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:44,689 | 1,519 | 0,004 | 18 |
11. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:44,842 | 1,672 | 0,153 | 14 |
12. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:44,845 | 1,675 | 0,003 | 19 |
13. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:44,879 | 1,709 | 0,034 | 17 |
14. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:44,913 | 1,743 | 0,034 | 18 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:44,919 | 1,749 | 0,006 | 17 |
16. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:44,964 | 1,794 | 0,045 | 20 |
17. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:45,479 | 2,309 | 0,515 | 17 |
18. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:45,532 | 2,362 | 0,053 | 19 |
19. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:45,574 | 2,404 | 0,042 | 17 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:46,070 | 2,900 | 0,496 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,392 |
|
| Embed from Getty Images
Sergio Perez uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka podczas trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Azerbejdżanu. W czołowej trójce znaleźli się także Charles Leclerc i Max Verstappen.
Start sobotnich zajęć został opóźniony o piętnaście minut ze względu na prace przy naprawie barier w pierwszym zakręcie, które zostały uszkodzone po wypadku czterech kierowców z ostatniego okrążenia dzisiejszego sprintu Formuły 2. Tuż po zapaleniu zielonych świateł na tor wyjechali pierwsi kierowcy – Lance Stroll, Mick Schumacher, Kevin Magnussen i Sebastian Vettel. Chwilę później do tej czwórki dołączył również duet Mercedesa. Po pokonaniu kółek instalacyjnych cała ta grupa wkrótce jednak wróciła do boksów.
Na pierwszy – niezbyt reprezentatywny – czas pomiarowego kółka trzeba było czekać aż trzynaście minut, a jego autorem został George Russell. W ciągu kilku następnych minut na torze zaczęło robić się bardziej tłoczno, a do głosu doszli kierowcy Ferrari. Na czele stawki znalazł się Charles Leclerc (1:45,260) z sekundą przewagi nad Carlosem Sainzem. Kilka minut później duet Scuderii zamienił się miejscami, a Sainz jako pierwszy zszedł dziś poniżej minuty i 45 sekund. Leclerc odpowiedział jednak błyskawicznie, wykręcając wkrótce czas o 0,08s lepszy od Hiszpana.
Po 25 minutach na czele stawki doszło do zmiany warty – teraz na prowadzeniu był duet Red Bulla. Na pierwszym miejscu z czasem 1:44,416 był Perez, natomiast Verstappen tracił do niego jedynie pięć setnych sekundy. W międzyczasie świetnym tempem na twardym ogumieniu popisywali się kierowcy AlphaTauri. Podczas gdy cała stawka korzystała z miękkich opon, Gasly i Tsunoda znajdowali się odpowiednio na czwartym i ósmym miejscu. W połowie sesji na prowadzeniu znów znaleźli się kierowcy Ferrari – liderem był Leclerc (1:43,514). Z brakiem tempa zmagał się z kolei Lewis Hamilton, który narzekał na „brak tyłu”. Później w podobnym tonie wypowiedział się również George Russell.
Na kilka kolejnych minut zapadła niemal całkowita cisza, a jedynym kierowcą na torze był Nicholas Latifi. Kanadyjczyk był w stanie wykręcić przyzwoity, dziesiąty czas. Kolejni kierowcy zaczęli wracać na tor dopiero na osiemnaście minut przed końcem sesji. Wówczas mogliśmy obserwować duży ruch w tabeli wyników. Swoje rezultaty poprawiali choćby Russell, Vettel, Magnussen, Schumacher czy Zhou. Ten ostatni zdołał awansować z ostatniego miejsca na ósme i był kilka pozycji przed Bottasem. Fin wkrótce spowodował pierwsze wywieszenie żółtej flagi, bowiem nie zmieścił się w trzecim zakręcie i przez dłuższą chwilę miał problem z wyjazdem z drogi ewakuacyjnej.
Siedem minut przed końcem sesji autorem najlepszego czasu weekendu został Sergio Perez – 1:43,170. Krótką wycieczkę poza tor w piętnastym zakręcie zaliczył Charles Leclerc, natomiast cekawą wymianę zdań mogliśmy usłyszeć w Mercedesie – Lewis Hamilton zapytał swojego inżyniera czy „przykręcili” silnik i usłyszał odpowiedź pozytywną, co zespół wytłumaczył przebiegiem jednostki. Swoje szybkie kółko musiał w końcówce sesji porzucić Max Verstappen, który natknął się w drugim sektorze na wolno jadącego Fernando Alonso.
Do końca sesji nie doszło już do istotnych zmian w układzie tabeli. Z najlepszym czasem sobotni trening ukończył zatem Sergio Perez, za którym uplasowali się Leclerc, Verstappen i Sainz. Tuż za czołówką znalazł się duet McLarena – Norris przed Ricciardo. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Gasly, Russell, Ocon i Vettel.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43,6°C
Temperatura powietrza: 26,8°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|