F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Aramco British Grand Prix 20239 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
230,535 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:28,600--26
2.11Sergio PerezRed Bull RB191:29,0480,4480,44822
3.23Alexander Albon Williams FW451:29,0890,4890,04122
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:29,2680,6680,17921
5.16Charles LeclercFerrari SF-231:29,2800,6800,01225
6.31Esteban OconAlpine A5231:29,3190,7190,03923
7.55Carlos SainzFerrari SF-231:29,3570,7570,03825
8.4Lando NorrisMcLaren MCL601:29,4410,8410,08425
9.18Lance StrollAston Martin AMR231:29,4710,8710,03026
10.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:29,6581,0580,18716
11.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:29,6911,0910,03326
12.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:29,7681,1680,07723
13.10Pierre GaslyAlpine A5231:29,8281,2280,06024
14.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:29,8741,2740,04628
15.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:30,0901,4900,21622
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:30,0921,4920,00228
17.2Logan Sargeant Williams FW451:30,1241,5240,03224
18.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:30,3211,7210,19720
19.20Kevin MagnussenHaas VF-231:30,3851,7850,06421
20.27Nico HulkenbergHaas VF-231:30,5911,9910,20622
107% najlepszego czasu: 1:34,802

Ledwo kilka dni temu kończyliśmy ciekawy weekend na Red Bull Ringu, a Formuła 1 powraca do akcji. Tym razem w swojej kolebce, na niesamowitym obiekcie Silverstone. Tym razem wracamy do tradycyjnego formatu weekendu, tak więc pierwsza sesja treningowa była pierwszą z trzech.

Kierowcy na pierwszych wyjazdach podzielili się pomiędzy twarde i pośrednie opony. Od pierwszego okrążenia świetne tempo prezentował Max Verstappem, pomimo żółtych Pirelli. To dopiero pierwszy trening, ale ten weekend może naprawdę przebiec pod dyktando obecnego mistrza świata.

Wszyscy kierowcy meldowali o wyjątkowo niskiej przyczepności, jednak sytuacja powinna się poprawiać z biegiem weekendu. Nie zmienia to faktu, że bardzo łatwo było zaliczyć uślizg na gładkim asfalcie. Pierwsza część treningu zakończyła się z Verstappenem na czele z czasem 1:29,863.

Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Logan Sargeant i od razu można było zobaczyć jak wiele przyczepności zapewnia ta mieszanka, gdyż Amerykanin wskoczył na trzecie miejsce w tabeli. Na czele za to Perez po kilku mierzonych kółkach w końcu zbliżył się do partnera zespołowego. Z czołówki na miękkich oponach wyjechał Sainz i objął prowadzenie prowadząc o pół sekundy nad Red Bullem. Podobnie mocny wynik wykręcił Leclerc.

Mocny czas na miękkim ogumieniu wykręcił również Ocon. Alpine wyglądało w pierwszej sesji dość mocno na brytyjskim obiekcie. Wprawdzie jego czas poprawił Leclerc na kolejnych mierzonych kółkach. Za to na pierwszym mierzonym nie udało się poprawić czasu wymienionej dwójki Perezowi. Kierowca Red Bulla tracił do Leclerca 0,053 sekundy. Verstappen za to pomimo kilku drobnych błędów objął ponownie prowadzenie z czasem 1:28,836. Jednak za jego plecami było naprawdę ciasno i nawet Norris włączyć się do walki w okolicach czołowej piątki.

Trzeba przyznać, że największym szokiem pierwszego treningu był Alex Albon wskakujący na drugie miejsce, ze stratą zaledwie 0,2 sekundy do Verstappena. Kierowca Williamsa świetnie się spisywał w warunkach niskiej przyczepności. Za nim meldował się Alonso, który również pojechał solidne okrążenie. Swoje kółko ponownie dopiero po kilku mierzonych poprawił Perez, wskakując za plecy Verstappena.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca