|
|
|
|
|
|
Aramco British Grand Prix 2023 | 9 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 230,535 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2020 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB19 | | 1:28,600 | - | - | 26 |
2. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB19 | | 1:29,048 | 0,448 | 0,448 | 22 |
3. | 23 | Alexander Albon | Williams FW45 | | 1:29,089 | 0,489 | 0,041 | 22 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR23 | | 1:29,268 | 0,668 | 0,179 | 21 |
5. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-23 | | 1:29,280 | 0,680 | 0,012 | 25 |
6. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A523 | | 1:29,319 | 0,719 | 0,039 | 23 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-23 | | 1:29,357 | 0,757 | 0,038 | 25 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL60 | | 1:29,441 | 0,841 | 0,084 | 25 |
9. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR23 | | 1:29,471 | 0,871 | 0,030 | 26 |
10. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL60 | | 1:29,658 | 1,058 | 0,187 | 16 |
11. | 21 | Nyck de Vries | AlphaTauri AT04 | | 1:29,691 | 1,091 | 0,033 | 26 |
12. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:29,768 | 1,168 | 0,077 | 23 |
13. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A523 | | 1:29,828 | 1,228 | 0,060 | 24 |
14. | 63 | George Russell | Mercedes F1 W14 E Performance | | 1:29,874 | 1,274 | 0,046 | 28 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C43 | | 1:30,090 | 1,490 | 0,216 | 22 |
16. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT04 | | 1:30,092 | 1,492 | 0,002 | 28 |
17. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW45 | | 1:30,124 | 1,524 | 0,032 | 24 |
18. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C43 | | 1:30,321 | 1,721 | 0,197 | 20 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-23 | | 1:30,385 | 1,785 | 0,064 | 21 |
20. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-23 | | 1:30,591 | 1,991 | 0,206 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:34,802 |
|
|
Ledwo kilka dni temu kończyliśmy ciekawy weekend na Red Bull Ringu, a Formuła 1 powraca do akcji. Tym razem w swojej kolebce, na niesamowitym obiekcie Silverstone. Tym razem wracamy do tradycyjnego formatu weekendu, tak więc pierwsza sesja treningowa była pierwszą z trzech.
Kierowcy na pierwszych wyjazdach podzielili się pomiędzy twarde i pośrednie opony. Od pierwszego okrążenia świetne tempo prezentował Max Verstappem, pomimo żółtych Pirelli. To dopiero pierwszy trening, ale ten weekend może naprawdę przebiec pod dyktando obecnego mistrza świata.
Wszyscy kierowcy meldowali o wyjątkowo niskiej przyczepności, jednak sytuacja powinna się poprawiać z biegiem weekendu. Nie zmienia to faktu, że bardzo łatwo było zaliczyć uślizg na gładkim asfalcie. Pierwsza część treningu zakończyła się z Verstappenem na czele z czasem 1:29,863.
Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Logan Sargeant i od razu można było zobaczyć jak wiele przyczepności zapewnia ta mieszanka, gdyż Amerykanin wskoczył na trzecie miejsce w tabeli. Na czele za to Perez po kilku mierzonych kółkach w końcu zbliżył się do partnera zespołowego. Z czołówki na miękkich oponach wyjechał Sainz i objął prowadzenie prowadząc o pół sekundy nad Red Bullem. Podobnie mocny wynik wykręcił Leclerc.
Mocny czas na miękkim ogumieniu wykręcił również Ocon. Alpine wyglądało w pierwszej sesji dość mocno na brytyjskim obiekcie. Wprawdzie jego czas poprawił Leclerc na kolejnych mierzonych kółkach. Za to na pierwszym mierzonym nie udało się poprawić czasu wymienionej dwójki Perezowi. Kierowca Red Bulla tracił do Leclerca 0,053 sekundy. Verstappen za to pomimo kilku drobnych błędów objął ponownie prowadzenie z czasem 1:28,836. Jednak za jego plecami było naprawdę ciasno i nawet Norris włączyć się do walki w okolicach czołowej piątki.
Trzeba przyznać, że największym szokiem pierwszego treningu był Alex Albon wskakujący na drugie miejsce, ze stratą zaledwie 0,2 sekundy do Verstappena. Kierowca Williamsa świetnie się spisywał w warunkach niskiej przyczepności. Za nim meldował się Alonso, który również pojechał solidne okrążenie. Swoje kółko ponownie dopiero po kilku mierzonych poprawił Perez, wskakując za plecy Verstappena.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 4,3 km/h
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|