F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Aramco British Grand Prix 20239 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
0:00,000 - Max Verstappen (Red Bull), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
230,535 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF-231:27,419--24
2.23Alexander Albon Williams FW451:27,5920,1730,17314
3.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:27,7840,3650,19217
4.10Pierre GaslyAlpine A5231:27,8930,4740,10919
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:27,9480,5290,05516
6.55Carlos SainzFerrari SF-231:27,9640,5450,01621
7.2Logan Sargeant Williams FW451:28,1510,7320,18716
8.1Max VerstappenRed Bull RB191:28,2660,8470,11519
9.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:28,2840,8650,01817
10.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:28,3370,9180,05321
11.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:28,5041,0850,16720
12.4Lando NorrisMcLaren MCL601:28,5631,1440,05918
13.18Lance StrollAston Martin AMR231:28,6201,2010,05715
14.11Sergio PerezRed Bull RB191:28,9041,4850,28419
15.20Kevin MagnussenHaas VF-231:29,2071,7880,30313
16.31Esteban OconAlpine A5231:29,2331,8140,02622
17.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:29,4372,0180,20420
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:29,5862,1670,14915
19.27Nico HulkenbergHaas VF-231:33,5906,1714,00413
20.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C43---2
107% najlepszego czasu: 1:33,538

Embed from Getty Images

Charles Leclerc ustanowił najszybszy czas w trzecim treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Deszcz w drugiej połowie treningu sprawił, iż kierowcy ustanawiali reprezentatywne czasy tylko przez pierwsze 30 minut.

Trzeci trening przywitał zespoły komunikatem od sędziów: 90% szans na opady podczas sesji. Nikogo nie zdziwiła więc wzmożona aktywność kierowców na początku treningu. Czas na suchym torze chciał z pewnością nadrobić Charles Leclerc, który stracił wczoraj dużą część treningu ze względu na awarię bolidu. Trening nie rozpoczął się miło dla McLarena. Mechanicy stajni z Woking wypuścili Norrisa na tor nie zdejmując urządzenia chłodzącego wydech. Kierowca zatrzymał się tuż za wyjazdem z alei serwisowej, a jeden z mechaników podbiegł, aby szybko naprawić błąd zespołu.

Sesja rozpoczęła się na suchym torze. Kierowcy testowali głównie miękkie i pośrednie opony, natychmiast starając się sprawdzić limity samochodów. Charles Leclerc wyjechał za szeroko w drugim zakręcie, jednak obyło się bez dramatów. Pecha miał Oscar Piastri, który natknął się na swoim szybkim okrążeniu na wolno jadącego Hulkenberga. Pierwsze piętnaście minut należało do duetu Ferrari, który okupował czoło klasyfikacji.

Po chwili na torze zapanował aplauz — na pierwsze miejsce z najszybszym czasem wskoczył Lewis Hamilton. Po trudnym piątku, kierowcy Mercedesa starali się spędzić jak najwięcej czasu na torze. Czas Hamiltona został po chwili poprawiony przez Leclerca. Tymczasem Logan Sargeant zgłosił przez radio problemy z temperaturą w swoim kokpicie. Amerykanin czym prędzej wrócił do garażu.

Po 25 minutach Alex Albon potwierdził dobrą dyspozycję Williamsa, awansując na drugą lokatę. Trzeci był Alonso, czwarty Gasly, piąty Hamilton. Tymczasem sędziowie ogłosili, iż nawierzchnia toru jest oficjalnie mokra. Rzeczywiście, chmury nad torem Silverstone stopniowo się otwierały.

Na 30 minut przed końcem na torze pozostał jeden kierowca — jednak nawet Charles Leclerc stracił chęć jazdy po mokrym torze na suchych oponach i po chwili wrócił do swoich mechaników. Po chwili część kierowców postanowiła sprawdzić opony przejściowe. Lando Norris stwierdził przez radio, że nawierzchnia toru nie jest wcale taka mokra.

Przejściowe warunki sprawiły, że aktywność na torze nie była porywająca. Na piętnaście minut przed końcem na torze znajdował się tylko Ocon i Bottas. Spokojną sesję tymczasem zaliczył Max Verstappen. Holender miał ósmy czas, nie przejeżdżając ani jednego okrążenia na miękkich oponach.

Charles Leclerc pozostał na pierwszej pozycji przed Albonem i Alonso. Pod koniec sesji kierowcy starali się zadowolić zgromadzonych na trybunach kibiców wyjazdami na pośrednich oponach, jednak klasyfikacja nie zmieniła się.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Mokro


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca