|
|
|
|
|
|
Gulf Air Bahrain Grand Prix 2024 | 2 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 3 | Daniel Ricciardo | RB VCARB 01 | | 1:32,869 | - | - | 22 |
2. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL38 | | 1:32,901 | 0,032 | 0,032 | 25 |
3. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL38 | | 1:33,113 | 0,244 | 0,212 | 24 |
4. | 22 | Yuki Tsunoda | RB VCARB 01 | | 1:33,183 | 0,314 | 0,070 | 24 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR24 | | 1:33,193 | 0,324 | 0,010 | 20 |
6. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB20 | | 1:33,238 | 0,369 | 0,045 | 21 |
7. | 63 | George Russell | Mercedes W15 | | 1:33,251 | 0,382 | 0,013 | 24 |
8. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-24 | | 1:33,268 | 0,399 | 0,017 | 24 |
9. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W15 | | 1:33,302 | 0,433 | 0,034 | 22 |
10. | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber C44 | | 1:33,354 | 0,485 | 0,052 | 21 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-24 | | 1:33,385 | 0,516 | 0,031 | 26 |
12. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB20 | | 1:33,413 | 0,544 | 0,028 | 23 |
13. | 23 | Alexander Albon | Williams FW46 | | 1:33,583 | 0,714 | 0,170 | 17 |
14. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR24 | | 1:33,868 | 0,999 | 0,285 | 20 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Kick Sauber C44 | | 1:33,923 | 1,054 | 0,055 | 16 |
16. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW46 | | 1:34,213 | 1,344 | 0,290 | 19 |
17. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A524 | | 1:34,807 | 1,938 | 0,594 | 21 |
18. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A524 | | 1:35,144 | 2,275 | 0,337 | 24 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-24 | | 1:37,477 | 4,608 | 2,333 | 25 |
20. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-24 | | 1:37,938 | 5,069 | 0,461 | 27 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,370 |
|
| Embed from Getty Images
Daniel Ricciardo odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Dalej uplasowali się Lando Norris i Oscar Piastri z McLarena.
Sesję otworzył wyjazd na tor Nico Hulkenberga. Już po trzech minutach Guanyu Zhou z Saubera zgłosił pierwsze problemy – w C44 doszło do usterki układu hamulcowego.
Początkowo tempo narzucali kierowcy Mercedesa. Ich wyniki nie były rzecz jasna imponujące – oscylowały na poziomie 1m34,5s. Warunki pogodowe nie sprzyjały przeprowadzaniu testów aerodynamicznych. Wiał stosunkowo silny wiatr, sięgający w porywach 4m/s.
Po dziesięciu minutach na pierwsze miejsce awansował faworyt weekendu – Max Verstappen. Holender odnotował wynik 1:33,900s. Drugi Carlos Sainz tracił do lidera ponad sześć dziesiątych sekundy. Trzykrotny mistrz świata zdawał się być jednak nie do końca zadowolony: „Jesteśmy daleko od ideału” – stwierdził przez radio.
Hamilton, który kontynuował przejazd na pośredniej mieszance, wraz z szóstym okrążeniem zbliżył się do Verstappena na trzy setne sekundy. Postępu dokonał także Sergio Perez, który wskoczył na P3.
Verstappen powrócił do garażu i kontynuował krytykę pracy konstrukcji RB20. „Cały czas nie podoba mi się zmiana biegów na wyższe i niższe. Bolid dosłownie podskakuje na torze”.
Tymczasem na pierwszej pozycji zameldował się Oscar Piastri z McLarena, w którego bolidzie znalazły się miękkie opony. Australijczyk osiągnął rezultat o ponad cztery dziesiąte sekundy lepszy od tego należącego do lidera Red Bulla. Wkrótce lepszym czasem błysnął Lando Norris a następnie Daniel Ricciardo – także na „czerwonych” Pirelli PZero.
W międzyczasie George Russell zblokował koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu i skorzystał z szerokiej, wyasfaltowanej strefy wyjazdowej. Kierowca z King's Lynn był piąty z przewagą około pięciu setnych nad Hamiltonem. Pomiędzy zawodnikami Srebrnych Strzał ujrzeć można było Leclerca.
Po powrocie na tor Verstappen informował zespół o kolejnych niedogodnościach za kierownicą – tym razem związanych z hamowaniem. „Silnik generuje wtedy pozytywny moment obrotowy. To naprawdę dziwne”.
Na początku ostatniego kwadransa FP1 interesująco prezentowała się sytuacja w drugiej dziesiątce klasyfikacji. Reprezentanci Alpine: Estebana Ocon i Pierre Gasly zajmowali dopiero siedemnaste i osiemnaste miejsce. Bardzo wolne tempo utrzymywali kierowcy Haasa, tracący do najszybszego Ricciardo aż pięć sekund.
W czołówce nie doszło do przetasowań – Ricciardo utrzymał pierwszą lokatę przed Norrisem oraz Piastrim. TOP5 uzupełnili Yuki Tsunoda i Fernando Alonso – najszybszy z kierowców, którzy ustanowili osobisty rekord na pośrednim ogumieniu. Na kolejnych pozycjach pierwszy tegoroczny trening ukończyli Verstappen, Russell, Leclerc, Hamilton oraz Bottas.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 13 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|