F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
MSC Cruises Japanese Grand Prix 20247 kwietnia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,771 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:34,725--7
2.44Lewis HamiltonMercedes W151:35,2260,5010,5016
3.16Charles LeclercFerrari SF-241:38,7604,0353,5344
4.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:40,9466,2212,1868
5.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:41,9137,1880,9679
6.4Lando NorrisMcLaren MCL381:44,97710,2523,0643
7.55Carlos SainzFerrari SF-241:52,57917,8547,6023
8.27Nico HulkenbergHaas VF-241:55,17920,4542,6005
9.77Valtteri BottasKick Sauber C441:56,05921,3340,8807
10.31Esteban OconAlpine A5241:59,11324,3883,0543
11.23Alexander AlbonWilliams FW462:03,82129,0964,7085
12.24Guanyu ZhouKick Sauber C442:03,31728,592-7
13.20Kevin MagnussenHaas VF-242:30,47255,74727,1554
14.1Max VerstappenRed Bull RB20----
15.2Logan SargeantWilliams FW46----
16.10Pierre GaslyAlpine A524----
17.11Sergio PerezRed Bull RB20----
18.14Fernando AlonsoAston Martin AMR24----
19.18Lance StrollAston Martin AMR24----
20.63George RussellMercedes W15----
107% najlepszego czasu: 1:41,356

Embed from Getty Images

Oscar Piastri ustanowił najlepszy wynik w trakcie drugiego treningu przed GP Japonii, rozgrywanego na przesychającym torze.

Sesja rozpoczęła się o czasie, ale kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor ze względu na niekorzystne warunki. Nawierzchnia Suzuki była zroszona po wcześniejszych opadach deszczu, więc podejmowanie ryzyka nie było uzasadnione.

Po czternastu minutach aleję serwisową opuścił Lewis Hamilton. Reprezentant Mercedesa przejechał jedno, niepełne okrążenie, po czym powrócił do zespołu. Brytyjczyk miał w swym bolidzie pośrednie opony Pirelli.

Po wizycie na torze siedmiokrotnego mistrza świata, nad Suzukę nadszedł kolejny deszczowy front. Po raz kolejny opady nie okazały się zbyt intensywne, ale jedynym sposobem na pokonanie kilku kilometrów stało się skorzystanie z przejściowego ogumienia.

Yuki Tsunoda ustanowił na nich rezultat 1:40,946s. Drugi z kierowców RB – Daniel Ricciardo, osiągnął wynik gorszy o niespełna jedną sekundę. Zapoznawcze okrążenia na przejściówkach przejechali także Piastri, Zhou, Bottas oraz Albon- nie zdecydowali się oni jednak na pomiarową próbę.

Pod koniec sesji na skorzystanie z miękkich opon zdecydowali się kierowcy Haasa – Kevin Magnussen i Nico Hulkenberg. Poprzestali oni jednak na kółkach wyjazdowych.

Trzy minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę na pierwsze miejsce awansował Piastri, który na miękkim ogumieniu ustanowił czas 1:39.105s. Kolejne okrążenia pozwoliły Australijczykowi zejść do poziomu 1:36,7s a następnie 1:34,7. Względnie konkurencyjne, szybkie kółka przejechali także Hamilton oraz Leclerc. Pozwoliły im one na zajęcie drugiej i trzeciej lokaty.

Do pewnego stopnia niekorzystne warunki były na rękę Williamsowi, który odbudowywał bolid Logana Sargeanta po kraksie z FP1. Przed startem drugiego treningu zespół potwierdził, że Amerykanin nie wyjedzie na tor. W deszczowych warunkach zespół i kierowca nie stracili zbyt wiele cennego czasu na zbieranie danych.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 2,1 km/h
Wilgotność powietrza: 79%
Przesychający tor


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca