F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2024
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Japonii
GP Chin
GP Miami
GP Emilii-Romanii
GP Monako
GP Kanady
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Azerbejdżanu
GP Singapuru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Kataru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2024
Klasyfikacje generalne 2024
Statystyki z sezonu 2024

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
MSC Cruises Japanese Grand Prix 20247 kwietnia
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,771 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB201:29,563--23
2.11Sergio PerezRed Bull RB201:29,8320,2690,26925
3.63George RussellMercedes W151:29,9180,3550,08624
4.44Lewis HamiltonMercedes W151:30,0370,4740,11921
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR241:30,0820,5190,04524
6.4Lando NorrisMcLaren MCL381:30,1370,5740,05514
7.55Carlos SainzFerrari SF-241:30,1710,6080,03427
8.81Oscar PiastriMcLaren MCL381:30,2260,6630,05519
9.22Yuki TsunodaRB VCARB 011:30,3410,7780,11521
10.16Charles LeclercFerrari SF-241:30,3830,8200,04225
11.23Alexander AlbonWilliams FW461:30,5330,9700,15023
12.77Valtteri BottasKick Sauber C441:30,5460,9830,01323
13.3Daniel RicciardoRB VCARB 011:30,6821,1190,13624
14.31Esteban OconAlpine A5241:31,0221,4590,34018
15.24Guanyu ZhouKick Sauber C441:31,0671,5040,04516
16.27Nico HulkenbergHaas VF-241:31,1391,5760,07221
17.10Pierre GaslyAlpine A5241:31,1411,5780,00219
18.18Lance StrollAston Martin AMR241:31,3421,7790,20123
19.2Logan SargeantWilliams FW461:31,4521,8890,11020
20.20Kevin MagnussenHaas VF-241:31,4621,8990,01022
107% najlepszego czasu: 1:35,832

Embed from Getty Images

Max Verstappen był najszybszy w ostatnim treningu przed kwalifikacjami do Grand Prix Japonii. Holender był szybszy od Sergio Pereza oraz George'a Russella.

Deszcz w drugim treningu znacznie ograniczył jazdy kierowców, co oznaczało jedno — trzeci trening zapowiadał się na bardzo aktywną sesję. Zespoły musiały w pełni wykorzystać ostatnią godzinę treningów przed kwalifikacjami.

Nic więc dziwnego, że na torze od razu pojawiła się połowa stawki, której przewodził Max Verstappen. Sesja rozpoczęła się od wyjazdu na pobocze Kevina Magnussena w nawrocie. Duńczyk zdołał jednak wyjechać ze żwirowej pułapki. Pierwsze przejazdy padły łupem Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk, który chwalił wczoraj poprawki w bolidzie, wykorzystał miękkie opony do ustanowienia najszybszego czasu na rozpoczęcie treningu.

Tymczasem Sergio Perez zgłosił swoje niezadowolenie z zachowania bolidu w wolnych sekcjach. Po drugiej stronie stawki Alex Albon narzekał na brak wyczucia w samochodzie. Esteban Ocon również nie był zadowolony ze swojego bolidu — w bolidzie Francuza następował porpoising. W 17. minucie treningu Daniel Ricciardo obrócił się w drugim zakręcie. Australijczyk zbyt szybko odpuścił hamulce i stracił kontrolę nad bolidem. Kierowca RB powrócił po chwili na tor.

W połowie sesji Hamilton w dalszym ciągu był najszybszy. Tymczasem mechanicy Williamsa, którzy drugi weekend z rzędu mieli ręce pełne roboty, zdołali w pełni naprawić bolid Logana Sargeanta. Po wypadku w pierwszym treningu Amerykanin nie wyjechał na tor w drugiej sesji. Sargeant dołączył do rywalizacji na ostatnie 28 minut.

Ostatnie 10 minut skłoniło kierowców do szybszych przejazdów. George Russell ustanowił najszybszy czas okrążenia. Brytyjczyk mógł się jednak cieszyć z pierwszej lokaty przez chwilę, gdyż kilka sekund później jego czas znacznie poprawił Verstappen. Do swojego kolegi dołączył Perez, który awansował na drugie miejsce. Rekord pierwszego sektora padł łupem Lando Norrisa, Brytyjczyk odpuścił jednak resztę okrążenia przez błąd na wyjściu z Degner 2.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 6,1 km/h
Wilgotność powietrza: 65%
Suchy tor


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca