|
|
|
|
|
|
MSC Cruises Japanese Grand Prix 2024 | 7 kwietnia |
|
|
|
Suzuka Circuit | |
|
Długość toru: 5,807 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 307,771 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:27,064 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:30,983 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,586 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB20 | | 1:29,563 | - | - | 23 |
2. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB20 | | 1:29,832 | 0,269 | 0,269 | 25 |
3. | 63 | George Russell | Mercedes W15 | | 1:29,918 | 0,355 | 0,086 | 24 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W15 | | 1:30,037 | 0,474 | 0,119 | 21 |
5. | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin AMR24 | | 1:30,082 | 0,519 | 0,045 | 24 |
6. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL38 | | 1:30,137 | 0,574 | 0,055 | 14 |
7. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari SF-24 | | 1:30,171 | 0,608 | 0,034 | 27 |
8. | 81 | Oscar Piastri | McLaren MCL38 | | 1:30,226 | 0,663 | 0,055 | 19 |
9. | 22 | Yuki Tsunoda | RB VCARB 01 | | 1:30,341 | 0,778 | 0,115 | 21 |
10. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF-24 | | 1:30,383 | 0,820 | 0,042 | 25 |
11. | 23 | Alexander Albon | Williams FW46 | | 1:30,533 | 0,970 | 0,150 | 23 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber C44 | | 1:30,546 | 0,983 | 0,013 | 23 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | RB VCARB 01 | | 1:30,682 | 1,119 | 0,136 | 24 |
14. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A524 | | 1:31,022 | 1,459 | 0,340 | 18 |
15. | 24 | Guanyu Zhou | Kick Sauber C44 | | 1:31,067 | 1,504 | 0,045 | 16 |
16. | 27 | Nico Hulkenberg | Haas VF-24 | | 1:31,139 | 1,576 | 0,072 | 21 |
17. | 10 | Pierre Gasly | Alpine A524 | | 1:31,141 | 1,578 | 0,002 | 19 |
18. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR24 | | 1:31,342 | 1,779 | 0,201 | 23 |
19. | 2 | Logan Sargeant | Williams FW46 | | 1:31,452 | 1,889 | 0,110 | 20 |
20. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-24 | | 1:31,462 | 1,899 | 0,010 | 22 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:35,832 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen był najszybszy w ostatnim treningu przed kwalifikacjami do Grand Prix Japonii. Holender był szybszy od Sergio Pereza oraz George'a Russella.
Deszcz w drugim treningu znacznie ograniczył jazdy kierowców, co oznaczało jedno — trzeci trening zapowiadał się na bardzo aktywną sesję. Zespoły musiały w pełni wykorzystać ostatnią godzinę treningów przed kwalifikacjami.
Nic więc dziwnego, że na torze od razu pojawiła się połowa stawki, której przewodził Max Verstappen. Sesja rozpoczęła się od wyjazdu na pobocze Kevina Magnussena w nawrocie. Duńczyk zdołał jednak wyjechać ze żwirowej pułapki. Pierwsze przejazdy padły łupem Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk, który chwalił wczoraj poprawki w bolidzie, wykorzystał miękkie opony do ustanowienia najszybszego czasu na rozpoczęcie treningu.
Tymczasem Sergio Perez zgłosił swoje niezadowolenie z zachowania bolidu w wolnych sekcjach. Po drugiej stronie stawki Alex Albon narzekał na brak wyczucia w samochodzie. Esteban Ocon również nie był zadowolony ze swojego bolidu — w bolidzie Francuza następował porpoising. W 17. minucie treningu Daniel Ricciardo obrócił się w drugim zakręcie. Australijczyk zbyt szybko odpuścił hamulce i stracił kontrolę nad bolidem. Kierowca RB powrócił po chwili na tor.
W połowie sesji Hamilton w dalszym ciągu był najszybszy. Tymczasem mechanicy Williamsa, którzy drugi weekend z rzędu mieli ręce pełne roboty, zdołali w pełni naprawić bolid Logana Sargeanta. Po wypadku w pierwszym treningu Amerykanin nie wyjechał na tor w drugiej sesji. Sargeant dołączył do rywalizacji na ostatnie 28 minut.
Ostatnie 10 minut skłoniło kierowców do szybszych przejazdów. George Russell ustanowił najszybszy czas okrążenia. Brytyjczyk mógł się jednak cieszyć z pierwszej lokaty przez chwilę, gdyż kilka sekund później jego czas znacznie poprawił Verstappen. Do swojego kolegi dołączył Perez, który awansował na drugie miejsce. Rekord pierwszego sektora padł łupem Lando Norrisa, Brytyjczyk odpuścił jednak resztę okrążenia przez błąd na wyjściu z Degner 2.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 6,1 km/h
Wilgotność powietrza: 65%
Suchy tor
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|