George Russell odnotował najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed GP Japonii, który podobnie jak pierwszy został rozegrany na mokrym torze.
Haas poinformował, że Mick Schumacher nie wystąpi w drugim piątkowym treningu ze względu na uszkodzenie bolidu w wyniku kraksy, do której doszło tuż po zakończeniu FP1. Zespół został zmuszony do przeprowadzenia wymiany podwozia.
Podczas FP2 Pirelli zamierzało przetestować prototypowe opony przygotowywane z myślą o sezonie 2023. Z powodu opadów deszczu plany te musiały zostać odwołane, ale długość sesji – wyjątkowo 90 minut – nie uległa redukcji do regulaminowej godziny.
Szef programu włoskiego producenta w F1 – Mario Isola, ubolewał nieco z powodu rozwoju wydarzeń. Pirelli ma co prawda w planach kolejne testy opon podczas drugiego treningu w Meksyku, jednak nie będzie tam dostępna najtwardsza mieszanka C1.
Jako pierwszy na mokrym torze pojawił się Nicholas Latifi, wyposażony w deszczowe opony. W ciągu kilku minut dołączyli do niego Carlos Sainz, Daniel Ricciardo i Alex Albon. Po upływie piętnastu minut najlepszy rezultat należał do Hiszpana – 1:49,615s. Zapytany przez inżyniera o warunki, kierowca Ferrari bez namysłu odparł, że nie widzi możliwości jazdy na przejściówkach.
W miarę upływu czasu wymienieni wcześniej zawodnicy zjechali do alei serwisowej a ich miejsce zajęła nowa grupa z Kevinem Magnussenem, George'em Russellem, Lando Norrisem i Guanyu Zhou. Aura nie pozwalała jednak na owocną naukę – po kilku okrążeniach kierowcy zameldowali się w garażach.
Po 25 minutach na tor wyjechał siedmiokrotny mistrz F1 – Lewis Hamilton, który już po pierwszej próbie awansował na pozycję lidera klasyfikacji z przewagą 2,7s nad Sainzem. Niedługo po tym wynik Brytyjczyka przebił jego rodak i partner z Mercedesa – Russell, który na przejściowym ogumieniu odnotował 1:46,891s, dając nadzieję na poprawę warunków panujących na torze.
Russell cały czas podkręcał tempo, schodząc do poziomu 1:45,1s. Gdy "zielone" Pirelli Cinturato znalazły się w W13 Hamiltona, ten odpowiedział wynikiem 1:44,3s. Trzeci Gasly tracił do zawodnika ze Stevenage nieco ponad trzy sekundy. Widać było, że przejściowe opony zaczynają dawać kierowcom całkiem przyzwoitą przyczepność.
Mniej więcej w połowie treningu Charles Leclerc doprowadził do wywieszenia żółtych flag w okolicach nawrotu. Monakijczyk nie zmieścił się w zakręcie i zjechał na pobocze, unikając jednak kontaktu z barierą z opon. Tymczasem Max Verstappen zameldował się na P1 z rezultatem 1:43,571s. Pół minuty później Hamilton pojechał jednak szybciej o 0.035s. Deszcz ustawał a dane z radaru nie wskazywały na jego powrót przed końcem zajęć.
Na 25 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na czele plasował się Russell z czasem 1:41,935s. Dalej ujrzeć można było Hamiltona, Verstappena i Pereza. Czołową piątkę uzupełniał Sainz, za którym plasowali się Alonso, Bottas, Ocon, Zhou oraz Leclerc.
McLaren nie zamierzał wykorzystywać 30 dodatkowych minut jazd po mokrym torze – bolidy Norrisa i Ricciardo znajdowały się w garażu, gdzie mechanicy rozpoczynali już przygotowania do sobotnich sesji. Wciąż byli jednak kierowcy i zespoły, które zapewniały fanom akcję na torze – chociażby Red Bull, AT czy Aston Martin. W tabeli nie doszło do żadnych znaczących przetasowań poza awansem Magnussena na P5.
Na poznanie rzeczywistego tempa ekip musimy poczekać do soboty – FP3 oraz kwalifikacje powinny odbyć się w sprzyjających warunkach. Prognozy mówią jednak o powrocie deszczowej pogody w niedzielę.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 95%
Mokro
|
| | |
| P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:41,935 | - | - | 23 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:42,170 | 0,235 | 0,235 | 22 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:42,786 | 0,851 | 0,616 | 24 |
4. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:42,834 | 0,899 | 0,048 | 26 |
5. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:43,187 | 1,252 | 0,353 | 17 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:43,204 | 1,269 | 0,017 | 23 |
7. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:43,533 | 1,598 | 0,329 | 14 |
8. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:43,733 | 1,798 | 0,200 | 20 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:43,884 | 1,949 | 0,151 | 13 |
10. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:44,525 | 2,590 | 0,641 | 17 |
11. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:44,709 | 2,774 | 0,184 | 10 |
12. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:44,962 | 3,027 | 0,253 | 16 |
13. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:45,039 | 3,104 | 0,077 | 15 |
14. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:45,257 | 3,322 | 0,218 | 27 |
15. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:45,261 | 3,326 | 0,004 | 24 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:45,885 | 3,950 | 0,624 | 11 |
17. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:46,030 | 4,095 | 0,145 | 9 |
18. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:46,776 | 4,841 | 0,746 | 21 |
19. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:47,109 | 5,174 | 0,333 | 13 |
20. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:49,070 |
|