F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 20222 pa?dziernika
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:57,782--11
2.1Max VerstappenRed Bull RB181:58,3080,5260,52612
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:58,8481,0660,54012
4.14Fernando AlonsoAlpine A5221:59,4291,6470,5819
5.11Sergio PerezRed Bull RB181:59,5261,7440,09711
6.18Lance StrollAston Martin AMR222:00,3732,5910,84711
7.31Esteban OconAlpine A5222:00,9113,1290,5389
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR222:01,0073,2250,09611
9.63George RussellMercedes-AMG F1 W132:01,0103,2280,00310
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL362:01,0363,2540,02613
11.20Kevin MagnussenHaas VF-222:01,0893,3070,05313
12.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W132:01,2203,4380,1318
13.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 2:01,2453,4630,02515
14.47Mick Schumacher Haas VF-222:01,5023,7200,25713
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 2:01,6793,8970,17714
16.4Lando NorrisMcLaren MCL362:01,7914,0090,11213
17.23Alexander AlbonWilliams FW442:01,9074,1250,11613
18.77Valtteri BottasAlfa Romeo C422:02,0664,2840,15911
19.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C422:02,5994,8170,53311
20.6Nicholas LatifiWilliams FW442:03,5105,7280,91110
107% najlepszego czasu: 2:06,027


Charles Leclerc okazał się najszybszym kierowcą finałowego treningu F1 na torze Marina Bay. Kierowca Ferrari uzyskał lepszy czas od Maxa Verstappena i Carlosa Sainza.

Ze względu na bardzo silne opady deszczu, które przeszły nad torem przed rozpoczęciem sesji, aleja serwisowa została otwarta dopiero 30 minut później, niż przewidziano w harmonogramie weekendu.

Zespoły miały więc jedynie pół godziny na dokonanie ostatnich przygotowań do kwalifikacji i niedzielnego wyścigu – w dodatku mając do dyspozycji mokry tor.

Jako pierwszy do pracy przystąpił Pierre Gasly, mający w swym bolidzie niebieskie opony Pirelli Cinturato. Chwilę później dołączył do niego Valtteri Bottas, który w rozmowie z inżynierem przyznał, że warunki są w porządku i zasugerował, że lepszym wyborem może okazać się ogumienie przejściowe.

Gasly odnotował rezultat na poziomie 2m10s. Niemal w tym samym czasie na torze pojawiali się kierowcy ze ścisłej czołówki, tacy jak Verstappen, Perez, Leclerc czy Sainz. Podczas gdy Holender miał w swym bolidzie przejściówki, Hiszpan zaliczał pierwsze sobotnie kółka na deszczowych oponach.

Lider klasyfikacji generalnej szybko wskoczył na pierwszą pozycję, odnotowując czas 2:06,115s. Wynik ten był o 1,5 lepszy od rezultatu osiągniętego przez Sainza. Przez krótką chwilę w środkowym sektorze powiewały żółte flagi, po tym jak Nicholas Latifi nie zmieścił się w nawrocie za mostem Andersona. Szczęśliwie Kanadyjczyk nie zaliczył kontaktu z banda i mógł kontynuować jazdę.

Verstappen zszedł na 2:02,098s a Sainz – już na przejściowym ogumieniu – uzyskał wynik gorszy o sześć setnych sekundy. Do końca sesji pozostawało dziesięć minut a czołową piątkę uzupełniali Gasly, Perez i Ricciardo.

Duży ruch na torze umożliwiał szybkie przesychanie nawierzchni – Verstappen jako pierwszy odnotował czas poniżej 2 minut, by moment później spaść na drugą pozycję, za Leclerca (1:58,899s). W tyle pozostawali reprezentanci Mercedesa – na pięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Russell był szesnasty a Hamilton dopiero dziewiętnasty. Niezwykle wolne tempo, z jakim poruszał się siedmiokrotny czempion F1 zdenerwowało nawet Yukiego Tsunodę.

Ostateczne Leclerc zakończył FP3 z najlepszym osiągnięciem – 1:57,782s, pół sekundy dalej uplasował się Verstappen, Sainz, Alonso i Perez. Niepokojący mógł być jednak komunikat radiowy lidera, który doniósł o problemach z silnikiem i podejrzanym dźwięku wydobywającym się z jednostki. Ferrari nie dostrzegło anomalii w danych, pozwalając kierowcy na kontynuowanie jazdy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca