|
|
|
|
|
|
Azerbaijan Grand Prix 2022 | 12 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | | 1:43,224 | - | - | 24 |
2. | 11 | Sergio Perez | Red Bull RB18 | | 1:43,472 | 0,248 | 0,248 | 22 |
3. | 1 | Max Verstappen | Red Bull RB18 | | 1:43,580 | 0,356 | 0,108 | 18 |
4. | 14 | Fernando Alonso | Alpine A522 | | 1:44,142 | 0,918 | 0,562 | 22 |
5. | 55 | Carlos Sainz | Ferrari F1-75 | | 1:44,274 | 1,050 | 0,132 | 25 |
6. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | | 1:44,315 | 1,091 | 0,041 | 26 |
7. | 63 | George Russell | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:44,548 | 1,324 | 0,233 | 26 |
8. | 22 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri AT03 | | 1:44,567 | 1,343 | 0,019 | 24 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Alpine A522 | | 1:44,609 | 1,385 | 0,042 | 24 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL36 | | 1:44,771 | 1,547 | 0,162 | 23 |
11. | 5 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | | 1:44,781 | 1,557 | 0,010 | 27 |
12. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG F1 W13 | | 1:44,874 | 1,650 | 0,093 | 25 |
13. | 18 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | | 1:44,874 | 1,650 | 0,000 | 26 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | McLaren MCL36 | | 1:44,874 | 1,650 | 0,000 | 25 |
15. | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | | 1:45,115 | 1,891 | 0,241 | 25 |
16. | 24 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | | 1:45,264 | 2,040 | 0,149 | 24 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-22 | | 1:45,588 | 2,364 | 0,324 | 26 |
18. | 23 | Alexander Albon | Williams FW44 | | 1:46,397 | 3,173 | 0,809 | 13 |
19. | 47 | Mick Schumacher | Haas VF-22 | | 1:46,425 | 3,201 | 0,028 | 21 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW44 | | 1:47,218 | 3,994 | 0,793 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:50,450 |
|
|
Charles Leclerc z Ferrari zakończył na czele drugi piątkowy trening przed Grand Prix Azerbejdżanu, uzyskując lepszy wynik od Sergio Pereza i Maxa Verstappena.
Kilka minut po otwarciu alei serwisowej Lando Norris doprowadził do wywieszenia pierwszych żółtych flag, wyjeżdżając na pobocze przy trzecim zakręcie. Kierowca McLarena spędził na nim trochę czasu, próbując ostrożnie powrócić na tor.
W tym czasie do jazdy zabierali się już dwaj pechowcy z pierwszego treningu – Nicholas Latifi i Mick Schumacher. Najlepszy wynik należał do Carlosa Sainza – 1:45,118s. Za Hiszpanem plasowali się Sergio Perez, Guanyu Zhou, Lewis Hamilton i Yuki Tsunoda.
Parę chwil później topowy rezultat należał już do Charlesa Leclerca, za którym ze stratą siedmiu dziesiątych sekundy ujrzeć można było Sergio Pereza. Zdecydowana większość ekip korzystała z pośredniego ogumienia – wyjątkiem był McLaren, którego kierowcy zbierali dane mając w swych bolidach twarde Pirelli PZero.
Na długiej prostej ulicznego obiektu w Baku, najwyższe prędkości odnotowywali kierowcy Alpine (Ocon – 342km/h a Alonso 337km/h). Niewiele gorsze osiągi prezentowali kierowcy Ferrari i Red Bulla (Leclerc 335 a Perez 333km/h). Tradycyjnie już w górnej części tabeli próżno było szukać kierowców zespołów współpracujących z Mercedesem.
Podczas drugiego treningu kierowcom przeszkadzały śmieci pojawiające się na torze – plastikowe torebki trafiły między innymi na karoserię bolidów Sainza i Ocona.
Tymczasem Leclerc powiększał przewagę nad konkurencją, uzyskując czas 1:43,224s. Sainz, który także znajdował się na szybkim kółku, zblokował koła na dohamowaniu do jednego z zakrętów i zrezygnował z kontynuowania próby. W tej sytuacji wicelider klasyfikacji generalnej dysponował przewagą 0,248s nad Perezem i 0,612s nad Verstappenem (najlepsze okrążenie Holender pokonał jednak na pośrednich a nie miękkich oponach).
Na początku okresu przeznaczonego na symulację tempa wyścigowego doszło do trzech niegroźnych incydentów. Najpierw Schumacher znalazł się na poboczu w pierwszym sektorze a po chwili ze stref wyjazdowych skorzystali także Leclerc i Perez.
Niedługo później urzędujący mistrz świata poprawił swój osobisty rekord przy użyciu "czerwonych" Pirelli PZero. Czas 1:43,580s pozwolił mu zbliżyć się na 0,356s do najszybszego Leclerca. Po serii szerszych wyjazdów z początku drugiej połowy FP2, finałowe minuty przebiegały znacznie spokojniej, dając zawodnikom dobre warunki na przygotowania do niedzielnej rywalizacji.
W samej końcówce zajęć Leclerc zgłosił spadek mocy silnika. Inżynier próbował uspokoić kierowcę, mówiąc, że zespół nie dostrzega żadnych problemów. Monakijczyk skwitował te słowa z wyraźnie poirytowanym tonem: „Więc spadek mocy jest czymś normalnym?”.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|