|
|
|
|
|
| Rocznice kierowców | | | | |
| |
|
Urodzili się:
87 lat temu J. P. Beltoise
80 lat temu J. Dolhem
66 lat temu J. Dumfries
87 lat temu G. Hutchison
81 lat temu T. Jones
30 lat temu D. Kwiat
41 lat temu J. M. Lopez
103 lata temu F. Picard
|
|
Zmarli:
15 lat temu D. Kladis
29 lat temu W. Krakau
|
| |
|
Andrea de Cesaris | Ostatni reprezentowany zespół: Sauber | | |
•Statystyki | | | | | | |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany | | Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix) |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 1980 | |
| Gilles Villeneuve | 22 | Alfa Romeo 179 | | 8 | NS | silnik | | Watkins Glen | 22 | Alfa Romeo 179 | | 10 | NS | kolizja z Daly | |
Sezon 1981 | |
| Long Beach | 8 | McLaren M29F | | 22 | NS | kolizja z Prostem | | Jacarepaguá | 8 | McLaren M29F | | 20 | NS | silnik | | Buenos Aires | 8 | McLaren M29F | | 18 | 11 | | | Imola | 8 | McLaren M29F | | 14 | 6 | | | Zolder | 8 | McLaren M29F | | 23 | NS | skrzynia biegów | | Monte Carlo | 8 | McLaren MP4/1 | | 11 | NS | kolizja z Prostem | | Járama | 8 | McLaren MP4/1 | | 14 | NS | wypadek | | Dijon-Prenois | 8 | McLaren MP4/1 | | 5 | 11 | | | Silverstone | 8 | McLaren MP4/1 | | 6 | NS | kolizja z Villeneuve'em | | Hockenheim | 8 | McLaren MP4/1 | | 10 | NS | wypadek | | Red Bull Ring | 8 | McLaren MP4/1 | | 18 | 8 | | | Zandvoort | 8 | McLaren MP4/1 | | 13 | NW | wycofany z wyścigu przez zespół | | Monza | 8 | McLaren MP4/1 | | 16 | 7 | pęknięta opona/wypadek | | Gilles Villeneuve | 8 | McLaren MP4/1 | | 13 | NS | poślizg | | Caesars Palace | 8 | McLaren MP4/1 | | 14 | 12 | | |
Sezon 1982 | |
| Kyalami | 22 | Alfa Romeo 179D | | 16 | 13 | | | Jacarepaguá | 22 | Alfa Romeo 182 | | 10 | NS | podwozie | | Long Beach | 22 | Alfa Romeo 182 | | 1 | NS | poślizg | | Imola | 22 | Alfa Romeo 182 | | 7 | NS | elektryka | | Zolder | 22 | Alfa Romeo 182 | | 6 | NS | skrzynia biegów | | Monte Carlo | 22 | Alfa Romeo 182 | | 7 | 3 | brak paliwa | | Detroit | 22 | Alfa Romeo 182 | | 2 | NS | układ przeniesienia napędu | | Gilles Villeneuve | 22 | Alfa Romeo 182 | | 9 | 6 | brak paliwa | | Zandvoort | 22 | Alfa Romeo 182 | | 9 | NS | elektryka | | Brands Hatch | 22 | Alfa Romeo 182 | | 11 | NS | elektryka | | Paul Ricard | 22 | Alfa Romeo 182 | | 7 | NS | pęknięta opona/poślizg | | Hockenheim | 22 | Alfa Romeo 182 | | 8 | NS | skrzynia biegów | | Red Bull Ring | 22 | Alfa Romeo 182 | | 11 | NS | kolizja z Giacomellim i Dalym | | Dijon-Prenois | 22 | Alfa Romeo 182 | | 5 | 10 | | | Monza | 22 | Alfa Romeo 182 | | 9 | 10 | | | Caesars Palace | 22 | Alfa Romeo 182 | | 18 | 9 | | |
Sezon 1983 | |
| Jacarepaguá | 22 | Alfa Romeo 183T | | WY | - | | | Long Beach | 22 | Alfa Romeo 183T | | 19 | NS | skrzynia biegów | | Paul Ricard | 22 | Alfa Romeo 183T | | 7 | 12 | | | Imola | 22 | Alfa Romeo 183T | | 8 | NS | zapłon | | Monte Carlo | 22 | Alfa Romeo 183T | | 7 | NS | skrzynia biegów | | Spa-Francorchamps | 22 | Alfa Romeo 183T | | 3 | NS | wtrysk (naj. okr.) | | Detroit | 22 | Alfa Romeo 183T | | 8 | NS | turbo | | Gilles Villeneuve | 22 | Alfa Romeo 183T | | 8 | NS | silnik | | Silverstone | 22 | Alfa Romeo 183T | | 9 | 8 | | | Hockenheim | 22 | Alfa Romeo 183T | | 3 | 2 | | | Red Bull Ring | 22 | Alfa Romeo 183T | | 11 | NS | brak paliwa | | Zandvoort | 22 | Alfa Romeo 183T | | 8 | NS | silnik | | Monza | 22 | Alfa Romeo 183T | | 6 | NS | wypadek | | Brands Hatch | 22 | Alfa Romeo 183T | | 14 | 4 | | | Kyalami | 22 | Alfa Romeo 183T | | 9 | 2 | | |
Sezon 1984 | |
| Jacarepaguá | 26 | Ligier JS23 | | 14 | NS | skrzynia biegów | | Kyalami | 26 | Ligier JS23 | | 14 | 5 | | | Zolder | 26 | Ligier JS23 | | 13 | NS | wypadek | | Imola | 26 | Ligier JS23 | | 12 | 6 | brak paliwa | | Dijon-Prenois | 26 | Ligier JS23 | | 26 | 10 | | | Monte Carlo | 26 | Ligier JS23 | | 7 | NS | wypadek | | Gilles Villeneuve | 26 | Ligier JS23 | | 10 | NS | hamulce | | Detroit | 26 | Ligier JS23 | | 12 | NS | przegrzanie | | Dallas | 26 | Ligier JS23 | | 16 | NS | wypadek | | Brands Hatch | 26 | Ligier JS23 | | 19 | 10 | | | Hockenheim | 26 | Ligier JS23 | | 11 | 7 | | | Red Bull Ring | 26 | Ligier JS23 | | 18 | NS | wtrysk | | Zandvoort | 26 | Ligier JS23 | | 14 | NS | silnik | | Monza | 26 | Ligier JS23 | | 16 | NS | silnik | | Nürburgring | 26 | Ligier JS23B | | 17 | 7 | | | Estoril | 26 | Ligier JS23B | | 20 | 12 | | |
Sezon 1985 | |
| Jacarepaguá | 25 | Ligier JS25 | | 13 | NS | kolizja z Arnoux | | Estoril | 25 | Ligier JS25 | | 8 | NS | opony/prowadzenie bolidu | | Imola | 25 | Ligier JS25 | | 13 | NS | poślizg | | Monte Carlo | 25 | Ligier JS25 | | 8 | 4 | | | Gilles Villeneuve | 25 | Ligier JS25 | | 15 | 14 | | | Detroit | 25 | Ligier JS25 | | 17 | 10 | | | Paul Ricard | 25 | Ligier JS25 | | 12 | NS | układ kierowniczy | | Silverstone | 25 | Ligier JS25 | | 7 | NS | sprzęgło | | Nürburgring | 25 | Ligier JS25 | | 14 | NS | wypadek/układ kierowniczy | | Red Bull Ring | 25 | Ligier JS25 | | 18 | NS | wypadek | | Zandvoort | 25 | Ligier JS25 | | 18 | NS | turbo | |
Sezon 1986 | |
| Jacarepaguá | 23 | Minardi M185B | | 22 | NS | turbo | | Jerez | 23 | Minardi M185B | | 24 | NS | dyferencjał | | Imola | 23 | Minardi M185B | | 23 | NS | silnik | | Monte Carlo | 23 | Minardi M185B | | NZ | - | | | Spa-Francorchamps | 23 | Minardi M185B | | 19 | NS | brak paliwa | | Gilles Villeneuve | 23 | Minardi M185B | | 21 | NS | skrzynia biegów | | Detroit | 23 | Minardi M185B | | 23 | NS | skrzynia biegów | | Paul Ricard | 23 | Minardi M185B | | 23 | NS | turbo | | Brands Hatch | 23 | Minardi M185B | | 21 | NS | elektryka | | Hockenheim | 23 | Minardi M185B | | 23 | NS | skrzynia biegów | | Hungaroring | 23 | Minardi M186 | | 20 | NS | silnik | | Red Bull Ring | 23 | Minardi M186 | | 23 | NS | sprzęgło | | Monza | 23 | Minardi M186 | | 21 | NS | silnik | | Estoril | 23 | Minardi M186 | | 16 | NS | poślizg | | Mexico City | 23 | Minardi M186 | | 22 | 8 | | | Adelaide | 23 | Minardi M186 | | 11 | NS | gaśnica | |
Sezon 1987 | |
| Jacarepaguá | 8 | Brabham BT56 | | 13 | NS | dyferencjał | | Imola | 8 | Brabham BT56 | | 14 | NS | poślizg | | Spa-Francorchamps | 8 | Brabham BT56 | | 13 | 3 | | | Monte Carlo | 8 | Brabham BT56 | | 21 | NS | zawieszenie | | Detroit | 8 | Brabham BT56 | | 17 | NS | skrzynia biegów | | Paul Ricard | 8 | Brabham BT56 | | 11 | NS | turbo | | Silverstone | 8 | Brabham BT56 | | 9 | NS | turbo | | Hockenheim | 8 | Brabham BT56 | | 7 | NS | silnik | | Hungaroring | 8 | Brabham BT56 | | 13 | NS | skrzynia biegów | | Red Bull Ring | 8 | Brabham BT56 | | 10 | NS | silnik | | Monza | 8 | Brabham BT56 | | 10 | NS | zawieszenie | | Estoril | 8 | Brabham BT56 | | 13 | NS | wtrysk | | Jerez | 8 | Brabham BT56 | | 10 | NS | skrzynia biegów | | Mexico City | 8 | Brabham BT56 | | 10 | NS | incydent z Senną | | Suzuka | 8 | Brabham BT56 | | 10 | NS | silnik | | Adelaide | 8 | Brabham BT56 | | 10 | 8 | poślizg | |
Sezon 1988 | |
| Jacarepaguá | 22 | Rial ARC1 | | 14 | NS | silnik | | Imola | 22 | Rial ARC1 | | 16 | NS | zawieszenie | | Monte Carlo | 22 | Rial ARC1 | | 19 | NS | silnik | | Mexico City | 22 | Rial ARC1 | | 12 | NS | skrzynia biegów | | Gilles Villeneuve | 22 | Rial ARC1 | | 12 | 9 | brak paliwa | | Detroit | 22 | Rial ARC1 | | 12 | 4 | | | Paul Ricard | 22 | Rial ARC1 | | 12 | 10 | | | Silverstone | 22 | Rial ARC1 | | 14 | NS | sprzęgło | | Hockenheim | 22 | Rial ARC1 | | 14 | 13 | | | Hungaroring | 22 | Rial ARC1 | | 18 | NS | półoś napędowa | | Spa-Francorchamps | 22 | Rial ARC1 | | 19 | NS | kolizja z Arnoux | | Monza | 22 | Rial ARC1 | | 18 | NS | kolizja z Martinim/podwozie | | Estoril | 22 | Rial ARC1 | | 12 | NS | półoś napędowa | | Jerez | 22 | Rial ARC1 | | 23 | NS | silnik | | Suzuka | 22 | Rial ARC1 | | 14 | NS | przegrzanie | | Adelaide | 22 | Rial ARC1 | | 15 | 8 | brak paliwa | |
Sezon 1989 | |
| Jacarepaguá | 22 | Dallara BMS189 | | 15 | 13 | | | Imola | 22 | Dallara BMS189 | | 16 | 10 | | | Monte Carlo | 22 | Dallara BMS189 | | 10 | 13 | | | Mexico City | 22 | Dallara BMS189 | | 12 | NS | zawieszenie | | Phoenix | 22 | Dallara BMS189 | | 13 | 8 | | | Gilles Villeneuve | 22 | Dallara BMS189 | | 9 | 3 | | | Paul Ricard | 22 | Dallara BMS189 | | NZ | - | | | Silverstone | 22 | Dallara BMS189 | | 25 | NS | silnik | | Hockenheim | 22 | Dallara BMS189 | | 21 | 7 | | | Hungaroring | 22 | Dallara BMS189 | | 18 | NS | sprzęgło | | Spa-Francorchamps | 22 | Dallara BMS189 | | 18 | 11 | | | Monza | 22 | Dallara BMS189 | | 17 | NS | silnik | | Estoril | 22 | Dallara BMS189 | | 19 | NS | elektryka | | Jerez | 22 | Dallara BMS189 | | 15 | 7 | | | Suzuka | 22 | Dallara BMS189 | | 16 | 10 | | | Adelaide | 22 | Dallara BMS189 | | 9 | NS | poślizg | |
Sezon 1990 | |
| Phoenix | 22 | Dallara BMS190 | | 3 | NS | silnik | | Interlagos | 22 | Dallara BMS190 | | 9 | NS | kolizja z Alesim | | Imola | 22 | Dallara BMS190 | | 17 | NS | łożysko koła | | Monte Carlo | 22 | Dallara BMS190 | | 12 | NS | silnik | | Gilles Villeneuve | 22 | Dallara BMS190 | | 25 | NS | skrzynia biegów | | Mexico City | 22 | Dallara BMS190 | | 15 | 13 | | | Paul Ricard | 22 | Dallara BMS190 | | 21 | ZD | zbyt lekki bolid | | Silverstone | 22 | Dallara BMS190 | | 23 | NS | układ paliwowy | | Hockenheim | 22 | Dallara BMS190 | | NZ | - | | | Hungaroring | 22 | Dallara BMS190 | | 10 | NS | silnik | | Spa-Francorchamps | 22 | Dallara BMS190 | | 20 | NS | silnik | | Monza | 22 | Dallara BMS190 | | 25 | 10 | | | Estoril | 22 | Dallara BMS190 | | 18 | NS | przepustnica/poślizg | | Jerez | 22 | Dallara BMS190 | | 17 | NS | silnik | | Suzuka | 22 | Dallara BMS190 | | 25 | NS | poślizg | | Adelaide | 22 | Dallara BMS190 | | 15 | NS | elektryka | |
Sezon 1991 | |
| Phoenix | 33 | Jordan 191 | | NP | - | | | Interlagos | 33 | Jordan 191 | | 13 | NS | silnik | | Imola | 33 | Jordan 191 | | 11 | NS | skrzynia biegów | | Monte Carlo | 33 | Jordan 191 | | 10 | NS | przepustnica | | Gilles Villeneuve | 33 | Jordan 191 | | 11 | 4 | | | Mexico City | 33 | Jordan 191 | | 11 | 4 | | | Magny-Cours | 33 | Jordan 191 | | 13 | 6 | | | Silverstone | 33 | Jordan 191 | | 13 | NS | zawieszenie/poślizg | | Hockenheim | 33 | Jordan 191 | | 7 | 5 | | | Hungaroring | 33 | Jordan 191 | | 17 | 7 | | | Spa-Francorchamps | 33 | Jordan 191 | | 11 | 13 | chłodnica/silnik | | Monza | 33 | Jordan 191 | | 14 | 7 | | | Estoril | 33 | Jordan 191 | | 14 | 8 | | | Catalunya | 33 | Jordan 191 | | 17 | NS | elektryka | | Suzuka | 33 | Jordan 191 | | 11 | NS | wypadek | | Adelaide | 33 | Jordan 191 | | 12 | 8 | | |
Sezon 1992 | |
| Kyalami | 4 | Tyrrell 020B | | 10 | NS | silnik | | Mexico City | 4 | Tyrrell 020B | | 11 | 5 | | | Interlagos | 4 | Tyrrell 020B | | 13 | NS | silnik | | Catalunya | 4 | Tyrrell 020B | | 11 | NS | ciśnienie oleju/poślizg | | Imola | 4 | Tyrrell 020B | | 14 | 14 | układ paliwowy | | Monte Carlo | 4 | Tyrrell 020B | | 10 | NS | skrzynia biegów | | Gilles Villeneuve | 4 | Tyrrell 020B | | 14 | 5 | | | Magny-Cours | 4 | Tyrrell 020B | | 19 | NS | poślizg | | Silverstone | 4 | Tyrrell 020B | | 18 | NS | zawieszenie/poślizg | | Hockenheim | 4 | Tyrrell 020B | | 20 | NS | silnik | | Hungaroring | 4 | Tyrrell 020B | | 19 | 8 | | | Spa-Francorchamps | 4 | Tyrrell 020B | | 13 | 8 | | | Monza | 4 | Tyrrell 020B | | 21 | 6 | | | Estoril | 4 | Tyrrell 020B | | 12 | 9 | | | Suzuka | 4 | Tyrrell 020B | | 9 | 4 | | | Adelaide | 4 | Tyrrell 020B | | 7 | NS | silnik | |
Sezon 1993 | |
| Kyalami | 4 | Tyrrell 020C | | 23 | NS | układ przeniesienia napędu | | Interlagos | 4 | Tyrrell 020C | | 23 | NS | układ paliwowy | | Donington Park | 4 | Tyrrell 020C | | 25 | NS | skrzynia biegów | | Imola | 4 | Tyrrell 020C | | 18 | NS | skrzynia biegów | | Catalunya | 4 | Tyrrell 020C | | 24 | ZD | start na "popych" | | Monte Carlo | 4 | Tyrrell 020C | | 19 | 10 | | | Gilles Villeneuve | 4 | Tyrrell 020C | | 19 | NS | wypadek | | Magny-Cours | 4 | Tyrrell 020C | | 25 | 15 | | | Silverstone | 4 | Tyrrell 021 | | 21 | NS | | | Hockenheim | 4 | Tyrrell 021 | | 19 | NS | skrzynia biegów | | Hungaroring | 4 | Tyrrell 021 | | 22 | 11 | | | Spa-Francorchamps | 4 | Tyrrell 021 | | 17 | NS | silnik | | Monza | 4 | Tyrrell 021 | | 18 | 13 | ciśnienie oleju | | Estoril | 4 | Tyrrell 021 | | 17 | 12 | | | Suzuka | 4 | Tyrrell 021 | | 18 | NS | kolizja z Gounonem/pęknięta opona | | Adelaide | 4 | Tyrrell 021 | | 15 | 13 | | |
Sezon 1994 | |
| Imola | 15 | Jordan 194 | | 21 | NS | wypadek | | Monte Carlo | 15 | Jordan 194 | | 14 | 4 | | | Gilles Villeneuve | 29 | Sauber C13 | | 14 | NS | ciśnienie oleju/silnik | | Magny-Cours | 29 | Sauber C13 | | 11 | 6 | | | Silverstone | 29 | Sauber C13 | | 18 | NS | silnik | | Hockenheim | 29 | Sauber C13 | | 18 | NS | wypadek/kolizja | | Hungaroring | 29 | Sauber C13 | | 17 | NS | kolizja z Morbidellim | | Spa-Francorchamps | 29 | Sauber C13 | | 15 | NS | zablokowana przepustnica/wypadek | | Monza | 29 | Sauber C13 | | 8 | NS | silnik | | Estoril | 29 | Sauber C13 | | 17 | NS | poślizg | | Jerez | 29 | Sauber C13 | | 18 | NS | przepustnica |
| |
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|