2017 Ekipa Manor przez problemy finansowe podejmuje decyzję o wycofaniu się z F1, w związku z czym Mercedes rozpoczyna rozmowy z Sauberem i zapewnia Pascalowi dalsze starty w F1. Mimo to opuszcza część zimowych testów oraz dwa pierwsze wyścigi przez uraz pleców, którego nabawił się w styczniu podczas wypadku w Race of Champions. Wskakuje do kokpitu C36 od Grand Prix Bahrajnu i w całym sezonie zdobywa pięć punktów za ósme miejsce w Hiszpanii oraz dziesiąte w Azerbejdżanie. Za kierownicą bolidu z silnikiem Ferrari w starszej specyfikacji skazany jest na jazdę na samym końcu stawki, lecz mimo to zalicza kilka mocnych występów i pokonuje zespołowego partnera - Marcusa Ericssona. Ostatecznie kończy mistrzostwa na osiemnastej pozycji.
2016 Zalicza bardzo poprawny debiut w barwach Manora i jest jednym z największych objawień w sezonie 2016. Za kierownicą niekonkurencyjnego bolidu osiąga kilka dobrych wyników, a w szczególności w Austrii, gdzie finiszował na dziesiątej lokacie i zdobył swój pierwszy punkt w Formule 1. Po letniej przerwie jego nowym partnerem zostaje kolejny junior Mercedesa - Esteban Ocon, z którym toczy zacięty pojedynek. Liczy się w walce o posadę w Force India na sezon 2017, lecz ostatecznie to Francuz otrzymuje angaż. Swój pierwszy sezon w Formule 1 kończy na dziewiętnastym miejscu i otrzymuje od Autosportu nagrodę dla debiutanta roku.
2015 Przystępuje do trzeciego sezonu w DTM w barwach Mercedesa i wygrywa w dwóch wyścigach, a także trzykrotnie staje na podium. Dzięki temu na jedne zmagania przed końcem sezonu przypieczętowuje tytuł mistrza w niemieckiej serii samochodów turystycznych. W trakcie sezonu testuje bolidy Formuły 1 Mercedesa i Force India, natomiast dzięki mistrzostwu w DTM wzbudza zainteresowanie na rynku kierowców. Ostatecznie udaje mu się zdobyć posadę na sezon 2016 w Manorze.
2014 Zostaje w DTM i tym razem zalicza o wiele lepszy sezon. Zostaje sklasyfikowany na ósmej pozycji z dorobkiem 46 punktów. Podczas rundy na Lausitz zdobywa swoje pierwsze w karierze pole position, które następnego dnia zamienia w zwycięstwo. W obu przypadkach zostaje najmłodszym kierowcą w historii DTM, któremu udała się ta sztuka. We wrześniu zostaje potwierdzony jako kierowca testowy fabrycznego zespołu Formuły 1 Mercedesa, a podczas testów w Abu Zabi otrzymuje możliwość sprawdzenia mistrzowskiego bolidu W05 Hybrid.
2013 Decyduje się pozostać w Formule 3 przemianowanej na Mistrzostwa Europy. Podczas pierwszej rundy na Monzy wygrywa drugi wyścig, a w pozostałych melduje się na drugim oraz trzecim miejscu. Niespodziewanie Ralf Schumacher kończy karierę kierowcy wyścigowego i Mercedes decyduje się na zatrudnienie Pascala w mistrzostwach DTM, gdzie mając osiemnaście lat zostaje najmłodszym zawodnikiem w historii. W swoim debiucie zajmuje odległe 21. miejsce z dorobkiem trzech punktów, które wywalczył na Brands Hatch, Red Bull Ringu i Nurburgringu.
2012 Wykonuje spory krok i przechodzi do Formuły 3 Euroseries. Ponownie reprezentuje Mucke Motorsport i w swoim debiucie walczy o tytuł mistrza. Ostatecznie z dorobkiem 229 punktów i jednym zwycięstwem zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji.
2011 Decyduje się pozostać w ADAC Formula Masters i tym razem nie ma sobie równych. Wygrywa aż siedem zmagań na torach Oschersleben, Sachsenring, Zolder, Nürburgring oraz Lausitz, aczkolwiek w trzech wyścigach zostaje zdyskwalifikowany. Mimo to zdobywa mistrzowski tytuł z przewagą 21 punktów nad kolejnym zawodnikiem.
2010 W sezonie 2010 decyduje się zakończyć starty za kierownicą gokarta i awansuje do ADAC Formula Masters. Dołącza do ekipy Mucke i w jej barwach kończy debiutancki sezon na szóstym miejscu, wygrywając wyścig na Sachsenringu, a także zdobywając trzy miejsca na podium.
2003-2009 Rozpoczyna przygodę z wyścigami od startów w kartingu mając zaledwie osiem lat. Swoją karierę zaczyna w rodzinnej miejscowości Sigmaringen, lecz z czasem wykonuje coraz odważniejsze kroki i w 2009 roku awansuje do kategorii KF2, w której zostaje sklasyfikowany na piątym miejscu w tabeli.