|
|
|
|
|
| Rocznice kierowców | | | | |
| |
|
Urodzili się:
87 lat temu J. P. Beltoise
80 lat temu J. Dolhem
66 lat temu J. Dumfries
87 lat temu G. Hutchison
81 lat temu T. Jones
30 lat temu D. Kwiat
41 lat temu J. M. Lopez
103 lata temu F. Picard
|
|
Zmarli:
15 lat temu D. Kladis
29 lat temu W. Krakau
|
| |
|
Jean Behra | Ostatni reprezentowany zespół: Maserati | | |
| |
Narodowość: | | Francja |
|
Data i miejsce urodz.: | 16 lutego 1921 - Nicea |
Data i miejsce śmierci: | 1 sierpnia 1959 - Berlin (Niemcy) |
Pierwsze zgłoszenie: | GP Włoch - 16 wrze?nia 1951 |
Ostatnie zgłoszenie: | GP Niemiec - 2 sierpnia 1959 |
Pierwsze zwycięstwo: | - |
Ostatnie zwycięstwo: | - |
Pierwsze pole position: | - |
Ostatnie pole position: | - |
|
•Statystyki | | | | | | |
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował, P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany | | Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix) |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 1951 | |
| Monza | 50 | Simca-Gordini T15 | | - | NS | tłok | |
Sezon 1952 | |
| Bremgarten | 6 | Gordini T16 | | 7 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 16 | Gordini T16 | | 5 | NS | kolizja z Taruffim | | Rouen-les-Essarts | 4 | Gordini T16 | | 4 | 7 | | | Nürburgring | 108 | Gordini T16 | | 11 | 5 | | | Zandvoort | 8 | Gordini T16 | | 6 | NS | elektryka | | Monza | 6 | Gordini T16 | | 11 | NS | silnik | |
Sezon 1953 | |
| Buenos Aires | 30 | Gordini T16 | | 11 | 6 | | | Spa-Francorchamps | 16 | Gordini T16 | | 14 | NS | silnik | | Reims | 2 | Gordini T16 | | 22 | 10 | | | Silverstone | 30 | Gordini T16 | | 22 | NS | pompa paliwowa | | Nürburgring | 9 | Gordini T16 | | 9 | NS | skrzynia biegów | | Bremgarten | 6 | Gordini T16 | | 12 | NS | ciśnienie oleju | |
Sezon 1954 | |
| Buenos Aires | 18 | Gordini T16 | | 16 | ZD | start na "popych" | | Spa-Francorchamps | 12 | Gordini T16 | | 7 | NS | zawieszenie | | Reims | 24 | Gordini T16 | | 17 | 6 | | | Silverstone | 17 | Gordini T16 | | 5 | NS | zawieszenie (naj. okr.) | | Nürburgring | 9 | Gordini T16 | | 9 | 10 | | | Bremgarten | 10 | Gordini T16 | | 14 | NS | sprzęgło | | Monza | 44 | Gordini T16 | | 12 | NS | silnik | | Pedralbes | 46 | Gordini T16 | | 18 | NS | hamulce | |
Sezon 1955 | |
| Buenos Aires | 28 | Maserati 250F | | - | 6 | jechał na zmianę z Schellem | | Buenos Aires | 20 | Maserati 250F | | - | NS | silnik; jechał na zmianę z Mantovanim i Musso | | Buenos Aires | 16 | Maserati 250F | | 4 | NS | wypadek | | Monte Carlo | 34 | Maserati 250F | | 5 | 3 | jechał na zmianę z Perdisą | | Monte Carlo | 40 | Maserati 250F | | - | NS | poślizg; jechał na zmianę z Perdisą | | Spa-Francorchamps | 20 | Maserati 250F | | 5 | NS | poślizg | | Spa-Francorchamps | 24 | Maserati 250F | | - | 5 | jechał na zmianę z Mieresem | | Zandvoort | 14 | Maserati 250F | | 6 | 6 | | | Aintree | 2 | Maserati 250F | | 3 | NS | wyciek oleju | | Monza | 36 | Maserati 250F str. | | 6 | 4 | | |
Sezon 1956 | |
| Buenos Aires | 4 | Maserati 250F | | 4 | 2 | | | Monte Carlo | 30 | Maserati 250F | | 4 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 32 | Maserati 250F | | 4 | 7 | | | Reims | 4 | Maserati 250F | | 7 | 3 | | | Silverstone | 8 | Maserati 250F | | 13 | 3 | | | Nürburgring | 6 | Maserati 250F | | 8 | 3 | | | Monza | 46 | Maserati 250F | | - | NS | układ kierowniczy; jechał na zmianę z Magliolim | | Monza | 32 | Maserati 250F | | 5 | NS | zapłon | |
Sezon 1957 | |
| Buenos Aires | 6 | Maserati 250F | | 3 | 2 | | | Rouen-les-Essarts | 4 | Maserati 250F | | 2 | 6 | | | Aintree | 4 | Maserati 250F | | 2 | NS | sprzęgło | | Nürburgring | 2 | Maserati 250F | | 3 | 6 | | | Pescara | 4 | Maserati 250F | | 4 | NS | wyciek oleju | | Monza | 6 | Maserati 250F | | 5 | NS | przegrzanie | |
Sezon 1958 | |
| Buenos Aires | 4 | Maserati 250F | | 4 | 5 | | | Monte Carlo | 6 | BRM P25 | | 2 | NS | hamulce | | Zandvoort | 14 | BRM P25 | | 4 | 3 | | | Spa-Francorchamps | 8 | BRM P25 | | 10 | NS | ciśnienie oleju | | Reims | 14 | BRM P25 | | 9 | NS | pompa paliwowa | | Silverstone | 19 | BRM P25 | | 8 | NS | pęknięta opona/uderzył zająca | | Nürburgring | 5 | BRM P25 | | 9 | NS | zawieszenie | | Porto | 8 | BRM P25 | | 4 | 4 | | | Monza | 8 | BRM P25 | | 8 | NS | sprzęgło | | Ain-Diab | 14 | BRM P25 | | 4 | NS | silnik | |
Sezon 1959 | |
| Monte Carlo | 46 | Ferrari Dino 246 | | 2 | NS | silnik | | Zandvoort | 1 | Ferrari Dino 246 | | 4 | 5 | | | Reims | 30 | Ferrari Dino 246 | | 5 | NS | silnik | | AVUS | 12 | Behra-Porsche | | - | NW | tragiczny wypadek w wyścigu towarzyszącym |
| |
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|